پرفروش ترین سیم و کابل بازار :  سیم افشان | کابل فشار ضعیف  | کابل فشار قوی

کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند

به کابل‌هایی که در حوزه شبکه تولید می‌شوند، کابل شبکه لگراند گفته می‌شود. این کابل‌ها در کشور فرانسه توسط کمپانی لگراند تولید می‌گردند. لگراند یکی از قوی‌ترین شرکت‌های تولید تجهیزات شبکه‌ای در دنیا به شمار می‌رود. این کابل‌ها و محصولاتی که توسط این شرکت به بازار عرضه می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و توانسته‌اند طرفداران زیادی پیدا کنند.

برند فرانسوی لگراند یک برند معتبر، باسابقه و پرآوازه در ساخت تجهیزات شبکه بوده که محصولاتی باکیفیت بالا و مطابق با استاندارد‌های جهانی تولید می‌کند. معمولاً کابل‌های لگراند با روکش و عایق نسبتاً ضخیمی بوده‌اند و اختلالات مغناطیسی را کم می‌کنند و باعث بالارفتن طول عمر تجهیزات و وسایل شبکه‌ای می‌گردند. البته این کابل امروزه فقط در فرانسه تولید نمی‌شود و در کشور عزیزمان ایران و همچنین چین نیز مونتاژ می‌شوند.
ما سعی نموده‌ایم در این مقاله شما را با انواع کابل‌های لگراند و فرق نوع اصلی و تقلبی آن آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

3 مدل اصلی کابل شبکه لگراند

کابل‌های شبکه اصلی لگراند در انواع مختلفی در بازار عرضه شده‌اند تا کاربران به‌راحتی بتوانند بر طبق نیازهای خودشان و توپولوژی‌های شبکه‌ای هرکدام را که خواستند انتخاب نمایند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین گروه‌های کابل شبکه Legrand آشنا خواهید شد.

کابل‌ مدل CAT 5 لگراند

کابل‌های لگراند از نوع Cat5 که در حالت استاندارد برای شبکه‌هایی با سرعت 150 مگابیت / ثانیه استفاده می‌شوند. نوع e این مدل نیز قابلیت انتقال سرعت تا 1000 مگابیت در ثانیه را دارا است و سرعت و پهنای باند بالاتری را ارائه می‌دهد.

کابل‌ مدل CAT 5 لگراند

کابل مدل CAT 6 لگراند

نوع دیگر آن بنام  CAT 6 سرعت انتقال اطلاعات تا 1000 مگابیت / ثانیه را داراست و این کابل در داخل ایران بسیار کاربردی است و طرفداران زیادی دارد.

کابل‌های CAT 6 مدل‌های ساختار منحصربفردی دارند و از شیلد و فویل درون آنها استفاده می‌شود SFTP و در برابر نویز و اختلال‌های الکترومغناطیسی بسیار مقاوم هستند این محصول در کلاف 500 متر در بازار یافت می‌شود.

نوع UTP آن نیز بدون شیلد و فویل بوده و قیمت آن نسبت به نوع اس اف تی پی آن ارزان‌تر و سبک ‌وزن‌تر می‌باشد و در بازار به‌ صورت 305 متری یافت می‌شود.

کابل مدل CAT 6 لگراند

کابل مدل CAT 7 لگراند

انواع دیگر از مدل‌های این کابل شامل 7CAT که سرعت انتقال داده آن 1000 مگابیت بر ثانیه است و یک نوع دیگر بسیار پیشرفته بنام 8CAT نیز وجود دارد و پهنای باند آن تا 2 گیگاهرتز می‌باشد و سرعت فوق‌العاده‌ای در شبکه دارد.

کابل مدل CAT 7 لگراند

2 تفاوت اصلی کابل شبکه لگراند اصلی و تقلبی

کابل‌های شبکه که وظیفه انتقال دیتا را برعهده دارند و یکی از تجهیزات مهم در شبکه محسوب می‌شوند که حتی برای اتصال دو یا چند رایانه و اشتراک‌گذاری وسیله‌هایی همانند اسکنر و چاپگرها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، اینکه بتوانیم کابل اصلی شبکه را از نوع تقلبی آن تشخیص دهیم قطعاً آسان نیست و در این بخش تصمیم گرفته‌ایم شما را با موارد مهمی که در این زمینه به شما کمک می‌کند، آشنا کنیم.

 

باتوجه ‌به تنوع کابل‌های شبکه در بازار، متأسفانه خریدارها و متخصصین با انواع تجهیزات تقلبی شبکه روبرو هستند که باعث دردسرها و هزینه‌های زیادی برای آنها می‌شود. در ادامه تفاوت کابل شبکه اصلی و تقلبی لگراند را خدمتتان توضیح می‌دهیم.
یکی از تفاوت‌های کابل‌های نوع اصلی در جنس رسانا یا هادی سیم‌ها می‌باشد که معمولاً از جنس مس می‌باشند و نوع مس هدایت الکتریکی بهتر و قیمت بالاتری نیز نسبت به آلومینیوم دارد. کابل‌های اصلی از جنس 100 درصد مس ساخته می‌شوند ولی برخی تولیدکننده‌ها از کابل‌های آلومینیومی و یا فولادی با روکش مسی استفاده می‌کنند تا قیمت کابل‌ها را پایین‌تر بیاورند پس به این نکته حتما توجه کنید.

 

کابل‌های فولادی و آلومینیومی معمولاً سیگنال ضعیف‌تری دارند و باعث کاهش کیفیت سرعت شبکه و عملکرد آن می‌شوند.

بسته‌بندی کابل‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، جعبه‌ای که کابل‌ها داخل آن قرار دارند این طالاعات را به شما می‌دهد که کابل ها از کجا آمده‌اند و از کدام منبع خریداری شده‌اند و اصلً هستند یا خیر؟ کابل‌ با برند معتبر معمولاً بسته‌بندی ویژه با رنگ استاندارد دارند.

بهترین برند کابل‌های شبکه تولیدکننده داخلی شامل کابل شبکه سیمیا، شهید قندی، رفسنجان و کرمان می‌باشد، از بهترین برندهای وارداتی نیز می‌توانیم به کابل شبکه نگزنس، لگراند، اشنایدر، بلدن، رپیتون و … می‌باشد.

برای مشاهده سایر محصولات کابل شبکه در سایت آمازون کلیک کنید.

5 راه تشخیص کابل شبکه لگراند اصل

برای شناسایی کابل‌های اصلی شبکه لگراند راه‌های مختلفی وجود دارد که شامل:
کابل شبکه تقلبی معمولاً نوع CCA بوده و جنس آن آلومینیومی و روکش نهایی آن از جنس مس می‌باشد.
بسته‌بندی این کابل‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و کابل‌های نوع اصلی بسیار باکیفیت و دقت بالا و تمیز بسته‌بندی‌شده‌اند و با نمونه تقلبی‌شان متفاوت‌اند.

 

تست‌های فلوک نیز در شناسایی اصلی و تقلبی بودن این کابل‌ها تأثیرگذار بوده و اگر کابل شبکه بتواند چنل و پرمننت را در متراژ 90 متر با هدروم بالای 5 پاس کند به این معنا می‌باشد که کابل شما اصلی است.

همچنین سرعت انتقال داده در کابل‌های تقلبی بسیار پایین‌تر از کابل‌های اصلی بوده و یکی از معیارها در زمینه مقایسه این کابل‌ها می‌باشد.

سخن آخر

 به کابل هایی که در حوزه شبکه تولید می شوند کابل شبکه لگراند گفته می شود .لگراند یک برند فرانسوی معتبر در زمینه طراحی و تولید تجهیزات شبکه است.

کابل شبکه لگراند به 3 مدل اصلی تقسیم می شود: 1. کابل مدل CAT 5 لگراند 2. کابل مدل CAT 6 لگراند 3. کابل مدل CAT 7 لگراند که هر یک از این مدل ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

 

به دلیل شباهت بسیار زیاد کابل لگراند تقلبی با کابل لگراند اصل احتمال اینکه فروشنده بتواند به شما کابل لگراند تقلبی بفروشد نیز زیاد است در نتیجه حتما باید راه های تشخبص کابل لگراند تقلبی از اصلی را مد نظر داشته باشید.

شما نیز می توانید تجربیات و نظرات خود را در خصوص کابل شبکه لگراند و استفاده از آن با ما به اشتراک بگذارید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*